Uw evenement op gepaste afstand

Ook in de tijdelijke anderhalve-meter-samenleving bieden wij ruimte aan de bezoekers van uw evenement, presentatie, vergadering of receptie. Om dit zo veilig mogelijk te kunnen doen volgen wij de actuele richtlijnen en adviezen van de overheid, het RIVM en de brancheorganisaties en vragen aan een ieder: "geef elkaar de ruimte".

Uitgangspunten

Het algemene uitgangspunt is: houd rekening met elkaar en gebruik uw gezonde verstand. Daarbij gelden de volgende basisregels:

  • Houd 1,5 meter afstand van andere huishoudens
  • Blijf thuis als u verkoudheidsklachten of koorts heeft
  • Vermijd drukte
  • Schud geen handen
  • Was uw handen regelmatig
  • Hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog
  • Reis zoveel mogelijk met eigen vervoer en gebruik het openbaar vervoer als het echt niet anders kan


Wat te verwachten met uw evenement in de Philharmonie

Wij hebben achter de schermen hard gewerkt om uw bezoek zo aangenaam en veilig mogelijk te kunnen maken. Zo is de zaalcapaciteit flink naar beneden bijgesteld, zijn er verschillende ingangen gecreëerd, is er duidelijke markering op de grond en staan er desinfectiezuilen op meerdere punten.

Capaciteitsbepaling

  • Voor de capaciteitsbepaling per bijeenkomst wordt in de vrije ruimtes als richtlijn gehanteerd het totaal aantal aanwezigen per m2: voor congressen en vergaderingen is dat 1 persoon per 5m2
  • Voor de capaciteitsbepaling per bijeenkomst wordt in de vergader- en congresruimtes als richtlijn gehanteerd 1,5 meter afstand.
  • Voor de definitieve capaciteitsbepaling wordt er per bijeenkomst aanvullend rekening gehouden met de indeling en inrichting van onze zalen en foyers
  • Het is alleen mogelijk een bijeenkomst te bezoeken met een (online) reservering
  • Bij de reservering kan de bezoeker, indien van toepassing, de keuze maken voor een tijdvak
  • Wanneer er met tijdvakken wordt gewerkt, is het aantal bezoekers per tijdvak gelimiteerd tot het vastgesteld totaal aantal aanwezigen per m2. Daarnaast kent elke reservering een begin- en eindtijd

Download hier de zalencapaciteit met 1,5 meter afstand (pdf)


Verantwoordelijkheden organisator

  • Organisator krijgt protocol toegestuurd en tekent bij contract voor naleving van het protocol
  • Organisator is verantwoordelijk voor het aanleggen en bijhouden van een actuele bezoekerslijst
  • Organisator is verantwoordelijk voor de gezondheidscheck van de bezoekers

Het congres of de vergadering

  • De organisator ontvangt voor aanvang van zijn/haar evenement het uiteindelijke draaiboek met daarin alle individueel gemaakte afspraken rondom het verloop van het evenement, rekening houdend met de dan geldende regels rondom 1,5 meter afstand.
  • In het draaiboek zijn alle looproutes, indelingen per zaal en indelingen per foyer voor elk individueel evenement benoemd en beschreven.
  • Elk evenement is uniek waardoor de planning en de uitvoer maatwerk is.
  • De in- en uitgang van het theater en van de (congres)zalen wordt duidelijk aangegeven.
  • Bij de entree van het theater maar ook verderop in het gebouw staan medewerkers van Stadsschouwburg & Philharmonie Haarlem om de gasten te verwelkomen en de weg te wijzen
  • Daarnaast zullen er diverse signages of paaltje/koordje zijn aangebracht die de diverse looproutes bepalen. Bij de zalen wordt duidelijk de in- en uitgang weergegeven. Idem voor de lunchbuffetten en bar.
  • Bezoekers gaan gefaseerd de zaal in en uit met behulp van tijdsloten of op basis van vooraf toegewezen stoelen (bijvoorbeeld rij 1 t/m 3 als eerste naar binnen, daarna rij 4 t/m 6, etc.). Waar mogelijk krijgen deelnemers op basis van deze volgorde een andere aankomsttijd om wachttijden te voorkomen. Dit proces wordt begeleid door medewerkers in en buiten de zaal.
  • Er wordt voldoende tijd ingeruimd tussen de verschillende sessies, waardoor wordt voorkomen dat arriverende en vertrekkende bezoekers elkaar tegenkomen.
  • De Philharmonie kent een uitgebreid schoonmaakprotocol. In de theaters staan er bij binnenkomst en op verschillende strategische punten in het pand stations met desinfectiemiddel. Daarnaast worden er voor, na maar ook tijdens elke evenement toiletten en zalen schoongemaakt.

Bereiding en uitgifte catering

De bereiding en uitgiften van F&B kan in eigen beheer geschieden of worden uitbesteed. De algemene stelregel die Stadsschouwburg & Philharmonie Haarlem hierbij hanteert is: tot aan 50 pax. in eigen beheer, boven de 50 pax. wordt uitbesteed. Voor het veilig bereiden en uitgeven van eten en drinken zijn richtlijnen vastgesteld.

Algemeen geldt:

  • Tussen bezoekers en medewerkers is een veilige afstand van ten minste 1,5 meter gecreëerd.
  • Is die afstand minder dan wordt voorzien in plexiglazen afscheiding tussen uitgiftepunt en medewerkers.
  • Etenswaren worden bij voorkeur per persoon verpakt gepresenteerd.
  • Eten en drinken wordt bij voorkeur in disposables gepresenteerd of in serviesgoed dat op hoge temperatuur is afgewassen.
  • Er staan voldoende afvalbakken om alle disposables in weg te gooien, gasten worden geïnstrueerd verpakkingsmaterialen, servetjes etc. zelf weg te gooien.
  • Dranken en etenswaren worden zoveel mogelijk via selfservice methodiek gepresenteerd.
  • Warme gerechten worden vanachter “spuugkappen” gepresenteerd door medewerkers en de medewerkers op deze plaatsen achter buffetten dragen handschoenen.
  • De ruimte waar wordt genuttigd is zodanig ingedeeld dat er sprake is van duidelijke fysieke scheiding tussen uitgifte en het nuttigen van drank en etenswaren.
  • Er is sprake van eenrichtingsverkeer langs de buffetten, routes worden op de vloer en/of middels borden duidelijk aangegeven.
  • Bij buffetten zien toezichthouders toe op het houden van voldoende af stand van elkaar, de afstand is aangegeven op de vloer.

Garderobe bemand

  • Garderobevoorzieningen zijn voorzien van een afscheiding die de 1,5 meter afstand tussen garderobemedewerker en bezoeker waarborgt
  • De garderobemedewerker draagt handschoenen
  • Na ieder gebruik worden kapstokken / kleerhangers gedesinfecteerd

Garderobe onbemand

  • Signing op de vloer markeert de looprichting van de bezoeker en de 1,5 meter afstand in de wachtrij
  • De mogelijkheid tot het desinfecteren van de handen wordt geboden 

Download hier het volledige protocol (pdf)

Cookies
Om u beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies. Als u verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat u dat goed vindt.
Privacy and cookies