Een sociale samenwerking met De Koekfabriek

Dit jaar won De Koekfabriek de ‘sociale ondernemersprijs’ van de Gemeente Haarlem. Vanaf 1 mei 2018 worden de heerlijke Koekfabriek koekjes geserveerd bij de koffie in de Philharmonie!



Onder de naam NewFuture@Work werden ondernemers uitgedaagd om aantrekkelijke werkervaringen te creëren voor jongeren, die een afstand hebben tot de arbeidsmarkt, om zo hun financiële zelfredzaamheid te stimuleren. Met het winnen van deze prijs komt De Koekfabriek naar het prachtige Haarlem, een stad die perfect past bij dit sociale concept. Maar zonder afnemers geen bestaansrecht en dit was genoeg aanleiding voor de Philharmonie Haarlem om een samenwerking met De Koekfabriek aan te gaan.

 

De Koekfabriek zoekt naar passend werk voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Dit kunnen mensen zijn met een verstandelijke beperking, maar ook bijvoorbeeld asielzoekers met een verblijfsvergunning, mensen met autisme, ex-thuislozen of jongeren met enorme schulden. In samenwerking met de lokale zorgpartner (Match and Work) kijkt De Koekfabriek vooral naar wat mensen wél kunnen. Voor de een is het een zinvolle dagbesteding en voor de ander een leerwerktraject als opstap naar betaald werk. In deze samenwerking doet ieder waar hij goed in is. De zorgpartner zorgt voor een enthousiast team aan koekenbakkers en biedt hen de nodige begeleiding op de vloer en leerwerktrajecten op maat. De ondernemers zorgen voor een professionele werkomgeving, een kwalitatief goed koekje, een efficiënt productieproces, een uitgebreide afzetmarkt en voor promotie van het merk ‘De Koekfabriek’.

 

Over een samenwerking Philharmonie Haarlem met de Koekfabriek was Yvonne van Popta, zakelijk directeur Stadsschouwburg & Philharmonie Haarlem, gelijk enthousiast. “De Koekfabriek is de terechte winnaar van deze ondernemersprijs, de koek is niet alleen overheerlijk, maar ook nog eens sociaal. Dit is andere koek, koek met een verhaal en gebakken door wel héél bijzondere koekenbakkers. Als kloppend hart van Haarlem zijn wij enorm blij dat we deze samenwerking op zeer korte termijn hebben gerealiseerd,” aldus Yvonne van Popta. Door een deel van de winst uit de koekverkoop weer terug te investeren in de zorg, streeft De Koekfabriek ernaar om zorg op de langere termijn betaalbaarder te maken.

Cookies

Om u beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies. Als u verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat u dat goed vindt.

Privacy and cookies Meer weten?