Wij luisteren naar u!

Do 03 augustus 2017

Wij willen onze bezoekers bedanken voor het meedenken. Sinds seizoen 2015/2016 krijgen bezoekers na afloop van het bezoek aan een voorstelling of concert een korte vragenlijst via e-mail toegezonden. Wij verzamelen alle antwoorden en deze worden wekelijks door alle afdelingen bestudeerd.

Onze service coördinator zorgt ervoor dat er snel en adequaat op vragen en klachten wordt gereageerd. Op sommige zaken hebben wij helaas geen invloed, maar als het even kan doen wij wat met de gouden tips.

Hieronder vindt u de top 3 aan verbeteringen die wij hebben toegepast naar aanleiding van de tips. Blijf ons vooral op de hoogte houden, want wij maken van uw avondje uit graag een perfecte ervaring
 

Stadsschouwburg of Philharmonie?
Omdat wij regelmatig terugkrijgen dat bezoekers nogal eens bij het verkeerde gebouw staan, hebben wij de servicemails aangepast. De servicemail die 10 dagen voorafgaand aan een voorstelling wordt verstuurd, heeft nu een duidelijk logo van de locatie (zie hierboven) en de afzendernaam is ook veranderd in Philharmonie Haarlem of Stadsschouwburg Haarlem. Verder gaan wij in het nieuwe seizoen ook servicemails op de dag zelf versturen (om 8.00 uur) naar iedereen die kort voor de voorstelling of het concert een kaartje heeft gekocht. Deze bezoekers hebben de eerste servicemail niet gehad en juist die bezoekers stonden vaak bij het verkeerde gebouw. Wij hopen dat met deze aanpassingen iedereen op de juiste tijd op de juiste plek is.

Stoelnummers
Er zijn bij ons behoorlijk wat opmerkingen binnengekomen over de slechte leesbaarheid van de stoelnummers in de Stadsschouwburg en de Kleine Zaal van de Philharmonie. De afdeling Techniek is hiermee aan de slag gegaan en dit heeft geresulteerd in nieuwe stoelnummers in deze zalen. De nummers zijn groter, het contrast zorgt voor een betere leesbaarheid en de nummerplaten zijn gericht naar de bezoeker voor een betere zichtbaarheid. En mocht u uw stoel toch niet kunnen vinden, dan helpen onze medewerkers u natuurlijk graag.

 

Zichtlijnen inzicht
Een complex vraagstuk, maar terecht vaak teruggekomen in de servicemails, zijn de zichtlijnen. Als onze programmeurs de voorstelling of het concert boeken, zijn vaak alleen de titel en uitvoerenden bekend. Gedurende het jaar wordt duidelijk hoe het er allemaal uit gaat zien. Pas op het moment dat het decor hier staat kan onze techniek echt goed inschatten hoe de zichtlijnen lopen. Dat is voor ons publiek te laat en daarom heeft een zichtlijnencommissie de afgelopen tijd in de zaal gezeten en op basis daarvan de slechtzichtplaatsen per genre bepaald. In de brochure vindt u een basis stoelenplan, maar als u online of bij onze kassa boekt, zullen rangen per genre en soms zelfs per productie verschillen. Dit omdat een stoel bij de ene voorstelling perfect zicht geeft, terwijl dit bij een andere voorstelling misschien niet zo is. Vanaf september gaat de pilot in. Wij zijn benieuwd naar uw mening.

Nieuws

Winkelmandje

U heeft geen voorstellingen in uw winkelmandje.

Er is iets misgegaan met het laden van dit evenement. Probeer het later nogmaals.